Donderdag 7 september 2023

10 september 2023 - Tobermory, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we naar Kinloch Forest gereden. Het was de bedoeling dat we daar een flinke wandeling langs het meer zouden lopen. We zouden niet de gele route maar de rode route moeten volgen. We hebben meer als een half uur gelopen en niet één keer een paal of iets dergelijks met een rode rond of zo gevonden. Aangezien we niet wisten of we goed liepen, zijn we dezelfde weg maar weer terug gelopen naar de auto.

We hebben toen besloten door te rijden naar Armadale. Dit is ook de plaats waar de ferrie vertrekt naar Mallaig. De omgeving is erg mooi maar er is verder niks van een bewoonde wereld.

Uiteindelijk zijn we terug gereden naar Sconser.

Hier hadden we in de avond nog spektakel. De hele middag voeren er kleine bootjes af en aan naar waar normaal de ferrie aanlegt. Begin van de avond kwamen de kleine boten ook aanleggen bij Sconser Lodge Hotel. Ook stopten er taxi's en werden mensen van de taxi over geplaatst naar de bootjes (nadat hier ook al mensen waren uitgestapt). Mensen die bij ons hotel van de boot af kwamen werden met taxi's weer vervoerd naar hun bestemming. Een hele consternatie want deze mensen hebben allemaal hun auto's moeten laten staan. Achteraf bleek dat de ferrie vlam had gevat en dat er op vrijdagochtend een feriie vanuit Oban zou komen om de ferrie bij Sconser tijdelijk te vervangen.

Dat was onze laatste avond in Sconser.