Vrijdag 8 september 2023

10 september 2023 - Tobermory, Verenigd Koninkrijk

We vetrekken van Sconser naar Armadale om daar met de ferrie over te gaan naar Mallaig. Dit verloopt allemaal soepeltjes. We hebben er wat gegeten en gedronken. Ook hebben we daar de Harry Potter shop bezocht.

Dan moeten we 1 1/2 uur rijden naar Kilchoan om daar de volgende ferrie te nemen naar Tobermory op Ilse of Mull. Na ongeveer 45 minuten wachten kwam het gerucht dat de ferrie alleen passagiers meenam en geen auto's. (wij hadden ons ticket met auto al in mei geboekt). Een vriendelijke Schotse man ging bellen met de maatschappij en toen bleek het gerucht waar te zijn. Hij ging dan richting Lochaline om van daar uit naar Fishnish te gaan met de auto op de ferrie. Dat besloten wij ook te doen omdat dat de enige optie was om de auto mee te kunnen nemen. Het was een van rit 1 uur en 45 minuten en het was 16.30 uur toen we vertrokken. De ferrie in Lochaline vertrok om 18:30 uur. We hebben het gered om om 18.00 uur aan te komen. Beiden met het hart in de keel en de billen samen geknepen want, zoals alle wegen daar, waren ook dit single track Roads waar je normaal amper 40 km/uur kunt rijden. We hadden een auto met 4 Franse heren achter ons die ons gewoon gevolgd zijn tot aan de ferrie. Ze stonden te kijken dat ik degene was die had gereden. Achteraf blijkt dat de ferrie de laatste vaart had van de dag naar Mull.

We hebben op Mull nog een half uur moeten rijden om bij het hotel te komen. Uiteindelijk zijn we om 19.35 uur aangekomen. Compleet gaar. We hebben toch nog iets kunnen eten en zijn daarna in bed gevallen en direct in slaap gevallen