Woensdag 6 september 2023

10 september 2023 - Tobermory, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we naar de Fairy Pools gereden. Weer heerlijk de berg op gelopen en nu verder dan vorig jaar. Hier hebben we eigenlijk het begin van de watervallen gevonden. Hoger op naar de berg zijn het alleen maar kleine stroompjes. Deze komen samen in 4 of 5 kleine watervalletjes en deze worden dan groter en krijg je ook de bekkens te zien waar het wtaer trapsgewijs naar beneden stroomt.

We hebben weer lekker met de voeten in het water gezeten. Ik had mijn badpak aangedaan voor het geval ik helemaal het water in wilde gaan maar de voeten waren genoeg. Het water was steenkoud. We hebben ons zo'n 2 uur vermaakt bij de Fairy Pools.

Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Neist Point Lighthouse. De weg er naar toe was weer een hele uitdaging met de single track Roads en passing places en de nodige schapen die gezellig op de weg stonden of gewoon overstaken zoals het hun uit kwam.

Bij Neis Point Lighthouse kwamen we ook nog koeien tegen die gewoon los rondgraasden, dus geen draad. Je kon er zo bij.

Het uitzicht bij de vuurtoren was verbluffend mooi.

Uiteindelijk zijn we weer terug gereden naar Sconser om daar de rest van de middag in alle rust te genieten van het heerlijke weer en dan lekker avond te eten.