Dag 2 in Schotland

6 september 2022 - Drymen, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend heerlijk ontbeten. Marion had gekozen voor het Full Scottish breakfast met "hagis". Jaja, echt waar. Het smaakte lekker maar was voor 1 keer en het was maar een plakje.

Ons hotel: Winnock Hotel in Drymen

20220906_090215

Vandaag zijn we naar Balmaha gereden. (National Park Visitor Centre).

20220906_092235

Daar aan de beklimming van Conic Hill begonnen. Marion heeft hem niet helemaal opgelopen. Het ging erg stijl naar boven en door hoogtevrees durfde ze uiteindelijk niet verder naar boven. Ze is uiteindelijk gedeeltelijk op haar kont naar beneden gegaan. Het pad was moeilijk begaanbaar. Veel trappen met hoogfteverschillen. William is tot boven geweest. Mooi uitzicht van zowel halverwege als boven op de berg.

20220906_105423

20220906_104717

Van daar uit zijn we naar Aberfoyle gereden. Hier onze eerste regeldruppels gevangen. Leuk klein dorpje met zelfs een Woolstore. Kan je geitenwolle sokken breien. Lekker koffie met gebak bij "The Station".

20220906_124845

Als laatste naar William Wallace monument gereden. Een flinke wandeling omhoog (al hadden we ook de pendelbus kunnen nemen). Daar aangekomen zijn we naar boven gelopen. Weer lekker steil omhoog. En William heeft de top bereikt. Mega mooi uitzicht. Marion heeft (bijna boven) weer moeten afhaken. Door de openingen inn de muren naar buiten sloeg de hoogtevrees weer toe. Wel op verschillende hoogtes infoprtalen bekeken. Zeer interessant.

20220906_142840

20220906_142832

20220906_143235

Een heerlijke dag die we afsloten met een waterparadijs (maar niet heus). Een stevige regenbui veranderde de straten in waterwegen. Nog nooit zoveel water bij elkaar gezien. Ergens hadden we een tegenligger die te hard door het water reed. Het water dat hij verplaatste vloog volledig over onze auto. Dat was behoorlijk schrikken. Maar we zijn veilig terug gekomen bij het hotel waar we nog heerleijk hebben gegeten. Nu nog relaxen en kijken hoe we morgen naar het volgende hotel willen rijden. Nu maar een korte afstand (125 km t.o.v. 285 km de eerste dag).