Schotland, dag 5

9 september 2022 - Sconser, Verenigd Koninkrijk

Vandaag van Connel Ferry naar Sconser gereden. Onderweg gestopt bij The Commando Memorial.

20220909_104634

20220909_104919

Van daar uit doorgereden naar Eilean Donan Castle

Was een korte stop. De kosten om het kasteel van binnen te bekijken waren niet in verhouding met wat je te zien kreeg. Maar dat mocht de pret niet drukken. We gingen verder naar de Fairy Pools waar we al een hele tijd naar uit keken.

We hebben in de blog maar een paar foto's en 1 video gezet om een beeld te krijgen van de schoonheid. De video kan je zien als je boven in de blog op video klikt. We krijgen deze niet in het verhaal zelf gezet. De rest van de foto's krijgen jullie te zien als we weer thuis zijn. Er zit nog wel een verhaal aan het bezoek van de Fairy pools maar dat komt na de foto's.

20220909_151738

Er was op meerdere plaatsen ruimte om of met je voeten of helemaal in het koude water te gaan. Wij kozen er voor om met de voeten in het water te gaan zitten. Het was steenkoud maar dat is logisch aangezien het bergwater is. Waar wij zaten was een lage rotsblok waar William even op wilde zitten. Ik zei hem dat hij voorzichtig moest zijn omdat er alg op de stenen onder water zat. Hij dacht dat hij wel van de rotsblok kon terug springen naar waar ik zat. En ja hoor, gaat hij volledig plat in het water op zijn rug. Dus is kletsnat maar dat was nog niet het ergste. Hij was zijn bril kwijt. Hij heeft zich suf gezocht in het lage gedeelte waar wij zaten maar daar vond hij niks. Een klein stukje verder was een wat dieper gelegen deel waar het water stroomde. Daar is hij dus verder gaan zoeken. Hij stond tot over zijn knieën in het water. Gelukkig heeft hij de bril daar terug gevonden. Hij was kwaad op zichzelf omdat hij dan nog 2 weken slecht zicht zou hebben en niets zou kunnen lezen. Ik zag mijn geest al kruipen: en moeten auto rijden en navigeren en alles op de weg in de gaten houden. Maar gelukkig is het goed gekomen. Hij heeft wel zijn linker been geschaafd en wat last van zijn ellebogen. Dus hebben we onze dag geëindigd met de rit naar ons volgende hote; Sconcer Lodge Hotel.

20220909_170404

Dat was onze dag van vandaag. Morgen hebben we weer leuke bezoekjes op het programma staan.