Schotland, dag 9

14 september 2022 - Thurso, Verenigd Koninkrijk

We zijn van Gairloch naar Thuro gereden via een alternatieve route. We wilden niet constant over de Highway rijden. Dus zijn we via Ullapool naar Lairg gereden. Heel veel wegen met Passingplaces. De wegen zijn dan zo smal dat er maar 1 auto of motor of fiets kan rijden. Je krijgt dan om de zoveel meter een uitsparing in de weg waar je dan kan gaan staan om de tegenligger voorbij te laten rijden. Heel veel fietsers onderweg tegen gekomen. Respect voor deze mensen. Ook op de binnenwegen mag je zo hard rijden als je durft/kan/wil. We zijn tussendoor nog naar Knockan Cliff geweest.

20220913_112610

20220913_113349

Vanuit Lairg zijn we naar het noorden, naar Tonque, gereden. Ben je lekker aan het rijden zie je ineens een dode das midden op de weg liggen, aangereden door een auto. Het arme dier. een eind verder staat ineens een Tesla met alarmlichten aan. De bestuurder was allerlei onderdelen van zijn auto van de weg aan het oprapen. (mogelijk heeft hij de das per ongeluk aangereden?). Let wel: op deze wegen mag je maximaal 60 miles rijden, dat is ± 110 km per uur. Zo ook kom je veel later weer schapen tegen die vrolijk op hun gemak de weg oversteken. We reden op dat moment 45 miles ( ± 80 km).

IMG_1026

Gelukkig zie je dit al ver vantevoren gebeuren. Uiteindelijk zijn we na, in totaal 6 1/2 uur rijden aangekomen in Thurso. Hier hebben we een super mooi hotel midden in het dorp. 's Avonds heerlijk gegeten en toen waren we zo kapot dat we rond 21.00 uur UK time al lagen te slapen. Vandaar deze blog een dag later.